Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2018-12-21 14:06:38  Rene Karkocha

Utworzono artykuł 183191 o nazwie 'Przegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste183191
user_idpuste2500284
resource_idpuste954
namepustePrzegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego
category_idpuste25282
language_idpuste1
shortpustePrzegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego
fullpuste

Zgodnie z art. 168 ust. 9 ustawy – Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1566 z późn. zm.) przegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego (aWORP) została podana do publicznej wiadomości. Poniżej zamieszczono raport stanowiący podsumowanie prac związanych z przeglądem i aktualizacją wstępnej oceny ryzyka powodziowego przeprowadzonych w 2018 r. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: www.powodz.gov.pl/worp.

Wstępna ocena ryzyka powodziowego (WORP)jest dokumentem z zakresu planowania w gospodarowaniu wodami (art. 315 ustawy – Prawo wodne), związanym z zarządzaniem ryzykiem powodziowym (Dział IV Rozdział 1 ustawy – Prawo wodne). Jej celem jest oszacowanie ryzyka powodziowego na obszarach dorzeczy i identyfikacja miejsc, gdzie ryzyko to jest znaczące.

Przepisy ustawy– Prawo wodne dotyczące przygotowania WORP są konsekwencją wdrożenia do prawodawstwa polskiego Dyrektywy 2007/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. w sprawie oceny ryzyka powodziowego i zarządzania nim (tzw. Dyrektywy Powodziowej).

Dokument został opracowany w ramach projektu Przegląd i aktualizacja wstępnejoceny ryzyka powodziowego finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i środowisko 2014-2020.

Przegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego został sporządzony zgodnie z art. 168 ust. 1 ustawy – Prawo wodne przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie i uzgodniony z właściwymi wojewodami (art. 168 ust. 3 ustawy – Prawo wodne), w zakresie dotyczącym śródlądowych dróg wodnych z ministrem właściwym ds. żeglugi śródlądowej (art. 168 ust. 3 ustawy – Prawo wodne) oraz w zakresie wstępnej oceny ryzyka powodziowego od strony morza, w tym morskich wód wewnętrznych z ministrem właściwym ds. gospodarki morskiej (art. 168 ust. 5 ustawy – Prawo wodne).

Stosownie do art. 168 ust. 8 ustawy – Prawo wodne projekt aWORP został zatwierdzony przez Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

publishfrompuste2018-12-21 00:00:00
_activepuste1
slugpusteprzeglad-i-aktualizacja-wstepnej-oceny-ryzyka-powodziowego
2018-12-27 09:46:49  Rene Karkocha

Pole category_id zmieniło wartość z '25282' na '32596'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
category_id2528232596
2018-12-27 14:49:42  Rene Karkocha

Pole full zmieniło wartość z '<p> Zgodnie z art. 168 ust. 9 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em> (Dz. U. z 2017 r. poz. 1566 z p&oacute;źn. zm.) przegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego (aWORP) została podana do publicznej wiadomości. Poniżej zamieszczono raport stanowiący podsumowanie prac związanych z przeglądem i aktualizacją wstępnej oceny ryzyka powodziowego przeprowadzonych w 2018 r. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: <a href="http://www.powodz.gov.pl/worp">www.powodz.gov.pl/worp</a>.</p> <p> <strong>Wstępna ocena ryzyka powodziowego (WORP)</strong>jest dokumentem z zakresu planowania w&nbsp;gospodarowaniu wodami (art. 315 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em>), związanym z zarządzaniem ryzykiem powodziowym (Dział IV Rozdział 1 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em>). Jej celem jest oszacowanie ryzyka powodziowego na obszarach dorzeczy i&nbsp;identyfikacja miejsc, gdzie ryzyko to jest znaczące.</p> <p> Przepisy ustawy<em>&ndash; Prawo wodne dotyczące</em> przygotowania WORP są konsekwencją wdrożenia do prawodawstwa polskiego Dyrektywy 2007/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. w sprawie oceny ryzyka powodziowego i zarządzania nim (tzw. <strong>Dyrektywy Powodziowej</strong>).</p> <p> Dokument został opracowany w ramach projektu <em>Przegląd i aktualizacja</em> wstępnej<em>oceny ryzyka powodziowego </em>finansowanego ze środk&oacute;w Programu Operacyjnego Infrastruktura i środowisko 2014-2020.</p> <p> Przegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego został sporządzony zgodnie z art. 168 ust. 1 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em> przez <strong>Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie</strong> i uzgodniony z właściwymi wojewodami (art. 168 ust. 3 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em>), w zakresie dotyczącym śr&oacute;dlądowych dr&oacute;g wodnych z ministrem właściwym ds. żeglugi śr&oacute;dlądowej (art. 168 ust. 3 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em>) oraz w zakresie wstępnej oceny ryzyka powodziowego od strony morza, w tym morskich w&oacute;d wewnętrznych z ministrem właściwym ds. gospodarki morskiej (art. 168 ust. 5 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em>).</p> <p> Stosownie do art. 168 ust. 8 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em> projekt aWORP został <strong>zatwierdzony przez Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śr&oacute;dlądowej</strong>.</p> ' na '<p> Zgodnie z art. 168 ust. 9 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em> (Dz. U. z 2017 r. poz. 1566 z p&oacute;źn. zm.) przegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego (aWORP) została podana do publicznej wiadomości. Poniżej zamieszczono raport stanowiący podsumowanie prac związanych z przeglądem i aktualizacją wstępnej oceny ryzyka powodziowego przeprowadzonych w 2018 r. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: <a href="http://www.powodz.gov.pl/pl/worp">http://www.powodz.gov.pl/pl/worp</a></p> <p> <strong>Wstępna ocena ryzyka powodziowego (WORP)</strong>jest dokumentem z zakresu planowania w&nbsp;gospodarowaniu wodami (art. 315 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em>), związanym z zarządzaniem ryzykiem powodziowym (Dział IV Rozdział 1 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em>). Jej celem jest oszacowanie ryzyka powodziowego na obszarach dorzeczy i&nbsp;identyfikacja miejsc, gdzie ryzyko to jest znaczące.</p> <p> Przepisy ustawy<em>&ndash; Prawo wodne dotyczące</em> przygotowania WORP są konsekwencją wdrożenia do prawodawstwa polskiego Dyrektywy 2007/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. w sprawie oceny ryzyka powodziowego i zarządzania nim (tzw. <strong>Dyrektywy Powodziowej</strong>).</p> <p> Dokument został opracowany w ramach projektu <em>Przegląd i aktualizacja</em> wstępnej<em>oceny ryzyka powodziowego </em>finansowanego ze środk&oacute;w Programu Operacyjnego Infrastruktura i środowisko 2014-2020.</p> <p> Przegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego został sporządzony zgodnie z art. 168 ust. 1 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em> przez <strong>Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie</strong> i uzgodniony z właściwymi wojewodami (art. 168 ust. 3 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em>), w zakresie dotyczącym śr&oacute;dlądowych dr&oacute;g wodnych z ministrem właściwym ds. żeglugi śr&oacute;dlądowej (art. 168 ust. 3 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em>) oraz w zakresie wstępnej oceny ryzyka powodziowego od strony morza, w tym morskich w&oacute;d wewnętrznych z ministrem właściwym ds. gospodarki morskiej (art. 168 ust. 5 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em>).</p> <p> Stosownie do art. 168 ust. 8 ustawy &ndash; <em>Prawo wodne</em> projekt aWORP został <strong>zatwierdzony przez Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śr&oacute;dlądowej</strong>.</p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

Zgodnie z art. 168 ust. 9 ustawy – Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1566 z późn. zm.) przegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego (aWORP) została podana do publicznej wiadomości. Poniżej zamieszczono raport stanowiący podsumowanie prac związanych z przeglądem i aktualizacją wstępnej oceny ryzyka powodziowego przeprowadzonych w 2018 r. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: www.powodz.gov.pl/worp.

Wstępna ocena ryzyka powodziowego (WORP)jest dokumentem z zakresu planowania w gospodarowaniu wodami (art. 315 ustawy – Prawo wodne), związanym z zarządzaniem ryzykiem powodziowym (Dział IV Rozdział 1 ustawy – Prawo wodne). Jej celem jest oszacowanie ryzyka powodziowego na obszarach dorzeczy i identyfikacja miejsc, gdzie ryzyko to jest znaczące.

Przepisy ustawy– Prawo wodne dotyczące przygotowania WORP są konsekwencją wdrożenia do prawodawstwa polskiego Dyrektywy 2007/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. w sprawie oceny ryzyka powodziowego i zarządzania nim (tzw. Dyrektywy Powodziowej).

Dokument został opracowany w ramach projektu Przegląd i aktualizacja wstępnejoceny ryzyka powodziowego finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i środowisko 2014-2020.

Przegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego został sporządzony zgodnie z art. 168 ust. 1 ustawy – Prawo wodne przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie i uzgodniony z właściwymi wojewodami (art. 168 ust. 3 ustawy – Prawo wodne), w zakresie dotyczącym śródlądowych dróg wodnych z ministrem właściwym ds. żeglugi śródlądowej (art. 168 ust. 3 ustawy – Prawo wodne) oraz w zakresie wstępnej oceny ryzyka powodziowego od strony morza, w tym morskich wód wewnętrznych z ministrem właściwym ds. gospodarki morskiej (art. 168 ust. 5 ustawy – Prawo wodne).

Stosownie do art. 168 ust. 8 ustawy – Prawo wodne projekt aWORP został zatwierdzony przez Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Zgodnie z art. 168 ust. 9 ustawy – Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1566 z późn. zm.) przegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego (aWORP) została podana do publicznej wiadomości. Poniżej zamieszczono raport stanowiący podsumowanie prac związanych z przeglądem i aktualizacją wstępnej oceny ryzyka powodziowego przeprowadzonych w 2018 r. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: http://www.powodz.gov.pl/pl/worp

Wstępna ocena ryzyka powodziowego (WORP)jest dokumentem z zakresu planowania w gospodarowaniu wodami (art. 315 ustawy – Prawo wodne), związanym z zarządzaniem ryzykiem powodziowym (Dział IV Rozdział 1 ustawy – Prawo wodne). Jej celem jest oszacowanie ryzyka powodziowego na obszarach dorzeczy i identyfikacja miejsc, gdzie ryzyko to jest znaczące.

Przepisy ustawy– Prawo wodne dotyczące przygotowania WORP są konsekwencją wdrożenia do prawodawstwa polskiego Dyrektywy 2007/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. w sprawie oceny ryzyka powodziowego i zarządzania nim (tzw. Dyrektywy Powodziowej).

Dokument został opracowany w ramach projektu Przegląd i aktualizacja wstępnejoceny ryzyka powodziowego finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i środowisko 2014-2020.

Przegląd i aktualizacja wstępnej oceny ryzyka powodziowego został sporządzony zgodnie z art. 168 ust. 1 ustawy – Prawo wodne przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie i uzgodniony z właściwymi wojewodami (art. 168 ust. 3 ustawy – Prawo wodne), w zakresie dotyczącym śródlądowych dróg wodnych z ministrem właściwym ds. żeglugi śródlądowej (art. 168 ust. 3 ustawy – Prawo wodne) oraz w zakresie wstępnej oceny ryzyka powodziowego od strony morza, w tym morskich wód wewnętrznych z ministrem właściwym ds. gospodarki morskiej (art. 168 ust. 5 ustawy – Prawo wodne).

Stosownie do art. 168 ust. 8 ustawy – Prawo wodne projekt aWORP został zatwierdzony przez Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

2018-12-27 14:49:42  Rene Karkocha

Załączono plik 486532

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste1904119
user_idpuste2500284
fobject_idpuste486532
resource_idpuste954
modelpusteArticle
foreign_idpuste183191
_attachmentpuste1
_activepuste1

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..