Zamówienia publiczne
- Tytuł zamówienia
- BA.ZZP.2610.13.2018.MC Zakup paliw, usług mycia i czyszczenia samochodów służbowych oraz artykułów eksploatacyjnych
- Przedmiot zamówienia
- Zakup paliw, usług mycia i czyszczenia samochodów służbowych oraz artykułów eksploatacyjnych
- Rodzaj ogłoszenia
- Ogłoszenie o zamówieniu
- Tryb zamówienia
- przetarg nieograniczony
- Województwo
- MAZOWIECKIE
- Powiat
- Warszawa
- Miasto
- Warszawa
- Ulica
- ul. Nowy Świat
- Numer budynku
- 6/12
- Data publikacji od
- 2018-10-11
- Data publikacji do
- 2021-01-07
- Termin składania ofert
- 2018-10-29 11:00
- Numer ogłoszenia
- BA.ZZP.2610.13.2018.MC
Ofertę należy złożyć do 23 października 2018 r. do godz. 11:00 w Kancelarii Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa.
W części załączniki zamieszczone zostały:
Ogłoszenie o zamówieniu
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)
Załącznik nr 1 – istotne postanowienia umowy
Załącznik nr 2 – oświadczenie składane w celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Załącznik nr 3 – oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy
Załącznik nr 4 – wykaz urządzeń technicznych (stacji paliw) dostępnych wykonawcy
Załącznik nr 5 – wzór Formularza Ofertowego
17.10.2018 r. dodano załącznik - ogłoszenie o zmienie ogłoszenia
Uwaga: ze względu na przygotowywane wyjaśnienia treści SIWZ. Zamawiający przedłużył termin składania ofert do 23 października 2018 r. do godz. 11:00
18.10.2018 r. dodano załącznik - wyjaśnienie tresci Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) z dnia 18.10.2018 r.
18.10.2018 r. dodano załącznik - Istotne postanowienia umowy po zmianach z dnia 10.10.2018 r.
23.10.2018 r. dodano załącznik - ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 23.10.2018 r.
23.10.2018 r. dodano załącznik - zawiadomienie o przedłużeniu terminu składania ofert z dnia 23.10.2018 r.
Uwaga: Zamawiający przedłużył termin składania ofert do 26 października 2018 r. do godz. 11:00.
Otwarcie ofert w tym samym dniu o godz. 12:00
24.10.2018 r. dodano załącznik - ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 24.10.2018 r.
24.10.2018 r. dodano załącznik - zawiadomienie o modyfikacji treści SIWZ z dnia 24.10.2018 r.
Uwaga: Zamawiający przedłużył termin składania ofert do 29 października 2018 r. do godz. 11:00.
Otwarcie ofert w tym samym dniu o godz. 12:00
29.10.2018 dodano załącznik - Informacje z otwarcia ofert z dnia 29.10.2018 r., o których mowa w art.86 ust.5 ustawy Pzp
Informacja o unieważnieniu postępowania (31.10.2018 r.)
Realizując obowiązek wynikający z art. 92 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych (zwanej dalej „ustawą”), Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zakup paliw, usług mycia i czyszczenia samochodów służbowych oraz artykułów eksploatacyjnychzostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
UZASADNIENIE
Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1, ponieważ w wyznaczonym terminie składania ofert nie złożono żadnej niepodlegającej odrzuceniu oferty.
Termin składania ofert upłynął 29.10.2018 roku o godzinie 11:00. O godzinie 10:40 zamawiający otrzymał za pośrednictwem poczty elektronicznej, skan oferty w formacie pdf przesłany przez PKN ORLEN S.A. z siedzibą w Płocku przy ul. Chemików 7 wraz z informacją, że oryginał oferty został przekazany do wysyłki kurierskiej.
Do upływu terminu składania ofert oryginał oferty nie wpłynął do Kancelarii Głównej Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wskazanej jako miejsce składania ofert zgodnie z pkt 8.1 SIWZ.
Stosownie do pkt 7.1 SIWZ oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Przesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej skany oferty nie posiadają formy pisemnej wobec czego nie mogą być uznane jako skuteczne złożenie oferty. Stosownie do art. 78 ust. 1 Kodeksu Cywilnego do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli. Jakiekolwiek powielanie formy pisemnej w szczególności skanowanie i kopiowanie nie zachowują statusu pisemności, ponieważ widniejący na nich podpis nie jest własnoręcznie złożony na dokumencie.
Wobec powyższego unieważnienie postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 jest uzasadnione.
Co więcej stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z zawartością wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu, odpowiednio do ich złożenia lub otwarcia. Wobec powyższego nawet jeżeli oferta przesłana w formie skanów pdf, do których dostęp nie był w żadne sposób zabezpieczony, uznana zostałaby za skutecznie złożoną postępowanie musiałoby zostać unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych z powodu naruszenia art. 86 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.