Informacja o zbędnym składniku majątku ruchomego MGMiŻŚ
Warszawa, dn. 26 czerwca 2019 r.
Informacja o zbędnym składniku majątku ruchomego
Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej do zagospodarowania w formie darowizny
Działając w oparciu o przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania niektórymi składnikami majątku Skarbu Państwa (Dz. U. z 2017 r. poz. 729), zwanego dalej „rozporządzeniem”, informuję, że Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej posiada zbędny składnik rzeczowy majątku ruchomego, wymieniony w załączniku nr 1 do informacji, do zagospodarowania w formie darowizny.
Darowizna składnika majątku ruchomego może zostać dokonana na wniosek podmiotów określonych w § 39 ust. 1 rozporządzenia. Podmioty zainteresowane przejęciem składnika majątku w formie darowizny proszone są o złożenie wniosku o treści zgodnej z postanowieniami § 39 ust. 4 rozporządzenia.
Wniosek musi zawierać dodatkowo oświadczenie podmiotu zainteresowanego o:
1) zapoznaniu się ze stanem przedmiotu darowizny lub że ponosi on odpowiedzialność za skutki wynikające z rezygnacji z oględzin;
2) braku zastrzeżeń co do stanu technicznego i prawnego przedmiotu darowizny.
Wnioski o przekazanie składnika majątku w formie darowizny należy składać do dnia 3 lipca 2019 r. do godziny 12:00 na adres:
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Biuro Administracyjne
ul. Nowy Świat 6/12
00-400 Warszawa
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej informuje, że wnioski, które wpłyną po wyznaczonym terminie nie będą brane pod uwagę.
Wnioski będą rozpatrywane w terminie 30 dni od daty wpływu.
Składnik można obejrzeć wdniach 28 czerwca – 2 lipca 2019 r. w Stoczni Darłowo M&W spółka z ograniczoną odpowiedzialnością przy ul. Józefa Conrada 1 w Darłowie, na terenie której znajduje się składnik – po uprzednim uzgodnieniu terminu pod nr telefonu 22 583 88 00 (uzgadnianie terminu w godzinach 8:15 – 16:15).
Zapytania w sprawie szczegółowych informacji dotyczących składnika rzeczowego prosimy kierować pisemnie na adres e-mail: SekretariatBA@mgm.gov.pl.
Załącznik nr 1
Przedmiotem do zagospodarowania jest jacht żaglowy stanowiący mienie Skarbu Państwa – Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
L.p. |
Nazwa |
Nr inwentarzowy |
Wartość |
Data przyjęcia |
Uwagi |
1. |
Jacht Żaglowy Zjawa IV |
ST-773-00002 |
114 295,76 zł |
25.02.2019 r. |
zbędny |
Dane o jachcie:
Nazwa jachtu |
Zjawa IV |
Armator |
Fundacja Harcerstwa Centrum Wychowania Morskiego ZHP |
Port macierzysty |
Gdynia |
Bandera |
polska |
Typ jednostki |
jacht żaglowy – kecz bermudzki |
Numer na żaglu |
POL 11 |
Sygnał rozpoznawczy |
SQMS |
Max./min. Ilość załogi |
15 / 3 |
Rok budowy |
1949 / przebudowa 1983 |
Wymiary główne |
długość maksymalna Lc = 20,90 m długość kadłuba Lw = 18,70 m szerokość całkowita Bc= 5,64 m wysokość boczna H = 3,20 m zanurzenie T = 2,00 m |
Silniki główny |
PZM Puck typ SW 680/195, o mocy 105kW |
Materiał kadłuba |
drewno |
Instytucja klasyfikacyjna |
Polski Rejestr Statków S.A. |
Symbol klasy |
yKM |
Nadanie klasy PRS |
05.09.1991 r. |
Klasa PRS ważna do |
05.12.2017 r. (do dnia wypadku) |
Stan prawny według certyfikatu okrętowego |
Właściciel – Skarb Państwa Polskiego Ministerstwo Żeglugi (obecnie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej) Armator – Centrum Wychowania Morskiego i Wodnego Głównej Kwatery Harcerstwa Polskiego w Gdyni |
Informacje dodatkowe:
05.12.2016 r. – data wypadku, jacht wpłynął na mieliznę u wybrzeży Szwecji.
Od dnia 27.03.2017 r. po podniesieniu jacht znajduje się na terenie stoczni w Darłowie. Za każdy dzień postoju jest naliczana opłata. Opłata wynosi 500 zł/dobę postoju.
Aktualny stan techniczny jachtu – uszkodzony, szacowane koszty remontu 2 320 000,00 zł, opis uszkodzeń:
- wytarcie planek lewej burty na skutek kontaktu burty z piachem i kamieniami,
- dziury w poszyciu lewej burty powstałe po kontakcie z kamieniami znajdującymi się na dnie,
- owalizacja otworów mocujących płyty boczne balastu zewnętrznego oraz uszkodzenie szpilek mocujących płyty balastu,
- pęknięcie stępki na całej jej długości,
- „otwarcie zamka” w rejonie przejścia płaskiej części stępki w stewę dziobową,
- uszkodzenie steru, płetwy steru oraz trzonu sterowego,
- stewa rufowa – konstrukcja stalowa stewy wymaga remontu i ponownego osadzenia w konstrukcji jachtu,
- rozszczelnienie poszycia prawej burty oraz częściowo poszycia lewej burty (w części burty nie uszkodzonej przez wytarcie – wymagającej wymiany),
- przemieszczenie, przekoszenie i pęknięcie denników – wymiany lub naprawy wymaga 10 denników i 25 wręgów,
- pokład konstrukcyjnie nie jest uszkodzony – wymaga przeglądu pokładników i drobnych lokalnych napraw i doszczelnień,
- naprawy całkowitej wymagają obie pokładówki,
- zniszczone zostało stanowisko sterowania – wymaga odbudowy,
- wymiany lub kapitalnego remontu wymaga silnik – zalany i nie osuszony po zalaniu; wymiany będzie wymagać przekładnia,
- wymiany wymagają wszystkie instalacje jachtowe: wodna, ściekowa, paliwowa, zęzowa, elektryczna, ogrzewania,,
- gruntownego przeglądu i ewentualnych drobnych napraw wymagają maszty wraz z takielunkiem, wymiany wymagać będą niektóre elementy takielunku, tj. szakle, ściągacze,
- całkowitej odbudowy wymaga zabudowa i wyposażenie wnętrza.